Reklamacje i zwroty

Jak dokonać zwrotu lub wymiany towaru?

Zwrotu lub wymiany można dokonać wysyłkowo lub stacjonarnie. W przypadku wysyłki towar wraz z oryginałem paragonu i uzupełnionym formularzem dostępnym tutaj należy odesłać na adres:

4ride.pl Dział Zamówień
ul. Pokoju 17
40-859 Katowice
tel. 508200072

W przypadku wymiany/zwrotu stacjonarnie w jednym z naszych salonów prosimy o wcześniejszy kontakt pod adresem zamowienia@4ride.pl lub telefonicznie: 508200072, w celu ustalenia szczegółów.

Jaki jest czas na zwrot i wymianę?

Na zwrot i wymianę towaru zakupionego w sklepie internetowym przysługuje termin 30 dni.

Gdzie znajdę formularz zwrotu/wymiany?

Formularz zwrotu/wymiany dostępny jest tutaj.

W jaki sposób zwracane są pieniądze za zwrócony towar?

Zwroty realizowane są przelewem na podane przez klienta konto.

Dotyczy to zarówno zwrotu realizowanego wysyłkowo, jak i dostarczonego osobiście do salonu stacjonarnego.

Czy mogę wymienić lub zwrócić towar zakupiony na fakturę?

Jest taka możliwość, jeśli towar był zakupiony w sklepie internetowym. 

W tej sytuacji konieczne jest wystawienie korekty faktury, która zgodnie z polskim prawem, musi zostać podpisana przez kupującego i dostarczona do siedziby firmy 4ride.pl.

Korekta jest wystawiana po odesłaniu lub osobistym dostarczeniu towaru do jednego z punktów 4ride.pl.

Pytania techniczne

Gdzie znaleźć tabelę rozmiarów?

Tabela rozmiarów znajduje się na tutaj.

W jaki sposób mogę odesłać towar?

Towar można odesłać za pośrednictwem dowolnej firmy kurierskiej. W przypadku ewentualnego zwrotu kosztów odesłania towaru, zwracany jest koszt wysyłki standardowej, nieprzekraczający 15 zł. Magazyn nie ma również możliwości przyjmowania przesyłek pobraniowych.

Czy jest możliwość wprowadzenia zmian do zamówienia?

Jeśli zamówienie nie zostało jeszcze przetworzone lub wysłane, w większości przypadków jest możliwe wprowadzenie zmian. W tym celu prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 508 200 072 lub mailowo na zamowienia@4ride.pl

Jak mogę założyć konto?

Konto można założyć na dwa sposoby:

- pierwszy to kliknięcie w prawym górnym rogu na ikonę „konto” i wybór opcji „Utwórz konto”

- drugi sposób to założenie konta na etapie składania zamówienia. Po dodaniu towarów do koszyka, klikając "Przejdź do kasy", pojawi nam się okno, w którym możemy zalogować się na istniejące, lub założyć nowe konto

Czy jest dostępna aplikacja mobilna?

Niestety w tym momencie nie oferujemy aplikacji mobilnej, jednak nasza strona została stworzona w taki sposób, aby działała poprawnie i wyglądała czytelnie na każdym urządzeniu.

Jak wziąć udział w programie lojalnościowym?

Program lojalnościowy polega na zbieraniu punktów za zakupy. Aby wziąć w nim udział, należy założyć konto na naszej stronie i dokonać zakupu.

Każda wydana złotówka to 1 punkt. Punkty można później wykorzystać na kolejne zakupy, wówczas wartość tego zamówienia, zostanie pomniejszona o ilość punktów, w proporcji 1 pkt=0,02 zł.

Złożenie zamówienia jako gość, bez zalogowania na konto, uniemożliwia wzięcie udziału w programie, i za takie zamówienie nie zostaną naliczone punkty.

Jak mogę sprawdzić dostępność towaru w wybranym salonie stacjonarnym?

Aby potwierdzić dostępność wybranego produktu w salonie stacjonarnym, należy skontaktować się z biurem obsługi klienta pod numerem telefonu 508 200 072 lub mailowo: zamowienia@4ride.pl

Jakie są godziny otwarcia salonów stacjonarnych?

Nasze salony stacjonarne otwarte są w następujących godzinach:

poniedziałek-piątek: 10:00-19:00

sobota: 10:00-18:00

niedziele handlowe: 10:00-14:00

Czy salony stacjonarne otwarte są w niedziele?

Zgodnie z ustawą o zakazie handlu, nasze salony otwarte są wyłącznie w niedziele handlowe, w godzinach 10:00-14:00. Tutaj możecie sprawdzić, w które niedziele będziemy otwarci.

Zamówienia

Jaki jest czas realizacji zamówienia?

Większość zamówień wysyłana jest w ciągu 24/48 godzin. W przypadku odstępstw od tej normy klient informowany jest niezwłocznie po przetworzeniu zamówienia.

Jak można złożyć zamówienie?

Zamówienie można złożyć w następujący sposób:

- standardowo, poprzez sklep internetowy

- telefonicznie pod numerem 508 200 072

- mailowo na adres zamowienia@4ride.pl

- przez czat na stronie

- lub przez wiadomość na Facebooku

Czy muszę założyć konto, aby złożyć zamówienie?

Nie ma takiego obowiązku, natomiast składając zamówienie jako zalogowany użytkownik, klient ma możliwość śledzenia statusu swojego zamówienia.

Co więcej, po zalogowaniu użytkownik bierze udział w programie lojalnościowym, w ramach którego, za każde zamówienie przyznawane są punkty. Uzbierane punkty przeliczane są na złotówki, które można wykorzystać przy kolejnym zamówieniu. 

Czy mogę zarezerwować towar?

Jeśli jesteś zainteresowany jakimś produktem i chciałbyś obejrzeć go przed zakupem, w którymś z naszych salonów, możesz dokonać bezpłatnej rezerwacji.

W tym celu należy skontaktować się z nami pod numerem 508 200 072 lub mailowo, pod adresem: zamowienia@4ride.pl

Czy jest możliwość częściowej wysyłki towaru?

Tak, jeśli w złożonym zamówieniu, część towarów dostępna jest na zamówienie indywidualne, jest możliwość podziału zamówienia i wysyłki w pierwszej kolejności towarów dostępnych od ręki.

Aby tego dokonać, należy skontaktować się z naszym działem zamówień, pod numerem 508200072, lub mailowo pod adresem zamowienia@4ride.pl

Jaki jest czas na odbiór zamówienia?

W przypadku zamówienia z odbiorem osobistym, od momentu otrzymania powiadomienia sms, klient ma tydzień na odbiór zamówienia.

W przypadku konieczności wydłużenia tego terminu niezbędny jest kontakt pod numerem 508 200 072 lub mailowo: zamowienia@4ride.pl

Czy mogę otrzymać fakturę VAT?

Tak, do każdego zamówienia może być wystawiona faktura VAT.

W tym celu, na etapie składania zamówienia należy zaznaczyć odpowiednie pole i uzupełnić dane firmy.

Wyjątek stanowią karty podarunkowe, do których wystawiany jest paragon. Fakturę można otrzymać przy zakupie wybranego towaru, z użyciem zakupionej wcześniej karty podarunkowej.

Co oznacza status zamówienia „Przetwarzane”?

W większości przypadków status ten oznacza, że zanim zamówienie zostanie przekazane do wysyłki, niezbędne jest przekazanie dodatkowych informacji.

W tym celu, pracownicy działu zamówień kontaktują się z klientem telefonicznie lub mailowo.

Jeśli taki status widnieje przy aktualnym zamówieniu, prosimy o sprawdzenie skrzynki mailowej, ponieważ może tam znajdować się wiadomość, która go dotyczy.

Co oznacza status zamówienia „Nowe”?

Status ten oznacza, że twoje zamówienie trafiło do naszego systemu i jest obecnie w trakcie weryfikacji.

Niebawem, w kolejnym mailu przesłane zostaną dodatkowe informacje odnośnie czasu realizacji.

Czy mogę zamówić produkt, który nie jest dostępny na stronie?

Tego typu zamówienia przygotowywane są indywidualnie. Jeśli mamy możliwość sprowadzenia towaru, który Cię interesuje, chętnie to dla Ciebie zrobimy.

W celu weryfikacji możliwości złożenia takiego zamówienia, prosimy o kontakt pod numerem 508 200 072 lub mailowo na: zamowienia@4ride.pl

Czy jest możliwość przetestowania kasku przed zakupem?

Posiadamy w swojej ofercie kaski testowe następujących marek:

- Shoei

- Arai

- HJC

Aby umówić się na jazdę testową, prosimy skontaktować się bezpośrednio z oddziałem, w którym chcieliby Państwo wypożyczyć kask testowy, lub z działem zamówień internetowych.

Dostawa

Jakie są koszty wysyłki?

Przy wysyłce za pośrednictwem UPS:

- 10 zł przy przedpłacie

- 18 zł za pobraniem

Przy wysyłce za pośrednictwem Inpost:

- 13 zł przy przedpłacie

- 18 zł za pobraniem

Jakie są formy dostawy towaru?

Towary wysyłamy za pośrednictwem firmy kurierskiej UPS oraz do paczkomatów Inpost.

Gdzie mogę odebrać osobiście zamówiony towar?

Zamówienie można odebrać osobiście w jednym z naszych salonów stacjonarnych:

  • 4ride.pl Katowice, ul. Chorzowska 108 tel. 32 725 13 52
  • 4ride.pl Warszawa ul. Prymasa Tysiąclecia 76C tel. 22 299 06 84
  • 4ride.pl Wrocław ul. Ślężna 148 tel. 537 777 897
  • 4ride.pl Poznań ul. Starołęcka 7 tel. 536 537 532
  • 4ride.pl Łódź ul. Kasprzaka 6 tel. 536 319 535
  • 4ride.pl Gdańsk al. Grunwaldzka 229 tel. 791 439 053

Czy jest możliwa wysyłka za granicę?

Tak, wysyłka zagraniczna jest możliwa. Ceny dostawy różnią się w zależności od kraju i regionu, do którego ma zostać doręczona paczka, dlatego w celu ustalenia jej szczegółów konieczne jest przesłanie adresu dostawy na zamowienia@4ride.pl

 

Co zrobić, jeśli paczka dotrze do mnie uszkodzona?

W takiej sytuacji jeszcze przy kurierze, należy spisać odpowiednie oświadczenie, na formularzu który zostanie przez niego przekazany.

Jeśli usterka zostanie zauważona w późniejszym terminie, należy się bezzwłocznie z nami skontaktować, w celu ustalenia dalszych czynności.

Do prawidłowej weryfikacji niezbędna jest również dokumentacja fotograficzna, dlatego prosimy wykonać wyraźne zdjęcia uszkodzenia, oraz opakowania, w którym towar został dostarczony.

Formy płatności

Jak mogę opłacić zamówienie?

- w przypadku przedpłaty, zamówienie można opłacić przelewem lub za pomocą szybkich płatności Dotpay

- jeśli wybieramy opcję „za pobraniem”, możemy opłacić zamówienie u kuriera

- jeśli wybraliśmy odbiór osobisty w którymś z salonów stacjonarnych, zapłacić możemy przy odbiorze lub dokonac przedpłaty na etapie składania zamówienia

- jest też możliwość płatności ratalnej, wyboru tej formy płatności dokonuje się w trakcie składania zamówienia

Pojawił się problem z płatnością Dotpay uniemożliwiający opłacenia zamówienia. W jaki sposób mogę za nie zapłacić?

W przypadku wpłaty przez Dotpay, nie ma możliwości powrotu do formularza płatności, jeśli został zamknięty np. z powodu błędu systemu. W takiej sytuacji można opłacić zamówienie przelewem, na poniższy numer konta:

4ride sp. z o.o. spółka komandytowa
ul. Pokoju 17, 40-859 Katowice
Numer rachunku bankowego:
Santander Bank Polska 37 1090 0088 0000 0001 4180 2294
W tytule przelewu należy wpisać numer zamówienia.

W przypadku konieczności zmiany formy płatności, prosimy o poinformowanie nas o tym fakcie w formie maila, na adres zamowienia@4ride.pl

Jaki jest numer konta, na który można przelewać płatności za zamówienie?

Dane do przelewu to:

4ride sp. z o.o. spółka komandytowa
ul. Pokoju 17
40-859 Katowice
Numer rachunku bankowego: Santander Bank Polska 37 1090 0088 0000 0001 4180 2294

W tytule przelewu, należy wpisać numer zamówienia.

Czy mogę dokonać zakupu na raty?

Tak. W przypadku chęci dokonania zakupu z płatnością ratalną, na etapie składania zamówienia, w koszyku należy zaznaczyć opcję „Zakupy na raty Santander”.

Na kolejnym etapie zostaniemy przekierowani na stronę banku, gdzie będziemy mogli uzupełnić wniosek ratalny. Dokładny regulamin dostępny jest tutaj.

Czy są dostępne raty nieoprocentowane?

Na naszej stronie często dostępna jest promocja na nieoprocentowane raty 10x0%.

Informacja o aktywnej promocji zawsze jest widoczna na stronie głównej.

Aby skorzystać z promocji, minimalna wartość zamówienia musi wynosić 700 zł.

Jeśli promocja w danym momencie nie jest aktywna, nadal można dokonać zakupu na raty. Całkowity koszt transakcji widoczny będzie w panelu ratalnym, przy składaniu zamówienia. 

Kontakt

Jak można się skontaktować w sprawie realizacji zamówienia?

Kontakt w sprawie realizacji zamówienia złożonego przez stronę internetową, możliwy jest w następującej formie:

- telefonicznie pod numerem 508 200 072

- mailowo na zamowienia@4ride.pl

- przez chat na stronie

-przez wiadomość na Facebooku

Jeśli chodzi o zamówienie złożone w którymś z salonów stacjonarnych, prosimy o kontakt bezpośrednio z salonem, w którym zostało ono złożone.

Czy można złożyć zamówienie telefonicznie?

Tak, jest możliwość złożenia zamówienia telefonicznie lub też mailowo. W tym celu konieczne jest podanie numeru SKU (widoczny jest na karcie każdego produktu, tuż pod nazwą) wybranego produktu oraz adres dostawy. W przypadku zamówień mailowych i telefonicznych możliwa jest przedpłata w formie przelewu lub wysyłka za pobraniem.

Jak mogę się skontaktować ze sklepem 4ride?

Firma 4ride.pl składa się z 6 salonów stacjonarnych, oraz działu zamówień, znajdującego się w Katowicach. W celu skontaktowania się z wybranym salonem, można to zrobić telefonicznie lub mailowo.

Dane kontaktowe:


4ride.pl dział zamówień internetowych
ul. Pokoju 17
40-859 Katowice
(+48) 508 200 072
zamowienia@4ride.pl
godziny otwarcia: 
poniedziałek-piątek: 9:00-17:00
 
Gdańsk
ul. Grunwaldzka 229
80-266 Gdańsk
(+48) 791 439 053
gdansk@4ride.pl
godziny otwarcia:
poniedziałek-piątek: 10:00-19:00
sobota: 10:00-18:00
niedziele handlowe: 10:00-14:00
 
Katowice
ul. Chorzowska 108
40-101 Katowice
(+48) 32 725 13 52
katowice@4ride.pl
godziny otwarcia:
poniedziałek-piątek: 10:00-19:00
sobota: 10:00-18:00
niedziele handlowe: 10:00-14:00
 
Łódź
ul. M. Kasprzaka 6
91-083 Łódź
(+48) 536 319 535
lodz@4ride.pl
godziny otwarcia:
poniedziałek-piątek: 10:00-19:00
sobota: 10:00-18:00
niedziele handlowe: 10:00-14:00
 
Poznań
ul. Starołęcka 7 (wjazd od ul. Maya)
61-361 Poznań
(+48) 536 537 532
poznan@4ride.pl
godziny otwarcia:
poniedziałek-piątek: 10:00-19:00
sobota: 10:00-18:00
niedziele handlowe: 10:00-14:00
 
Warszawa
al. Prymasa Tysiąclecia 76C
01-424 Warszawa
(+48) 22 299 06 84
warszawa@4ride.pl
godziny otwarcia:
poniedziałek-piątek: 10:00-19:00
sobota: 10:00-18:00
niedziele handlowe: 10:00-14:00
 
Wrocław
ul. Ślężna 148
53-110 Wrocław
(+48) 537 777 897
wroclaw@4ride.pl
godziny otwarcia:
poniedziałek-piątek: 10:00-19:00
sobota: 10:00-18:00
niedziele handlowe: 10:00-14:00

Jakie są godziny otwarcia salonów stacjonarnych?

Nasze salony stacjonarne otwarte są w następujących godzinach:

poniedziałek-piątek: 10:00-19:00

sobota: 10:00-18:00

niedziele handlowe: 10:00-14:00

Czy salony stacjonarne otwarte są w niedziele?

Zgodnie z ustawą o zakazie handlu, nasze salony otwarte są wyłącznie w niedziele handlowe, w godzinach 10:00-14:00. Tutaj możecie sprawdzić, w które niedziele będziemy otwarci.

Oferta

Czy kaski produkowane w Japonii są faktycznie lepsze?

Dwóch japońskich producentów, których kaski mamy w naszej ofercie: Shoei i Arai, należy do ścisłej czołówki. Ich kaski uznawane są za najbezpieczniejsze na świecie, a składa się na to kilka czynników:

-stosowanie najlepszej jakości materiałów

-wieloetapowa kontrola jakości każdego kasku

-kaski są praktycznie w całości wykonywane ręcznie

-kaski tych producentów przechodzą wiele testów, mających na celu sprawdzenie wytrzymałości i komfortu

 

Czy warto kupić kask z plastiku?

Plastik jest tworzywem, które posiada pewną odporność na uszkodzenia mechaniczne, pęknięcia i złamania.

Są jednak tworzywa, które spełniają wyższe normy i są przez to bardziej odporne i lepiej chronią naszą głowę. Jednym z nich jest np. poliwęglan, którego twardość i wytrzymałość porównywalna jest z aluminium.

Innym materiałem jest kompozyt, na który składa się wiele warstw włókien węglowych, włókien szklanych, włókien aramidowych i wielu innych. Takie połączenie sprawia, że skorupy z kompozytu są najbezpieczniejsze.

Czy jest możliwość przetestowania kasku przed zakupem?

Posiadamy w swojej ofercie kaski testowe następujących marek:

- Shoei

- Arai

- HJC

Aby umówić się na jazdę testową, prosimy skontaktować się bezpośrednio z oddziałem, w którym chcieliby Państwo wypożyczyć kask testowy, lub z działem zamówień internetowych.

Czy jest możliwość przetestowania odzieży przed zakupem?

Niestety nie posiadamy w swojej ofercie odzieży testowej, z możliwością wypożyczenia.

Natomiast nasi pracownicy są w stanie udzielić dokładnych informacji na temat każdego produktu i odpowiednio dopasować go do potrzeb klienta.

Pozostałe

Co to jest blenda?

Blenda przeciwsłoneczna jest to dodatkowa, przyciemniana szybka, która ma za zadanie chronić przed promieniami słonecznymi.

Występuje w dwóch formach:

-jako zewnętrzna szybka, montowana na wizjerze w jego górnej części

-jako wewnętrzna szybka, chowana w części czołowej kasku, która po otwarciu znajduje się bezpośrednio przed naszymi oczami.

Co to jest pinlock?

Pinlock jest to dodatkowa szybka, montowana po wewnętrznej stronie wizjera, za pomocą specjalnych pinów.

Posiada ona silikonową uszczelkę w miejscu przylegania do wizjera, dzięki czemu, po zamontowaniu tworzy się pod nią poduszka powietrzna, która całkowicie ogranicza parowanie wizjera, nawet przy dużej wilgotności.

Dlaczego warto dopłacić się do lepszego kasku?

Każdy kask dostępny w naszej ofercie posiada homologację oraz certyfikat. Jednak różnice w cenie, wynikają z różnic w materiałach użytych do produkcji. 

Kaski najbardziej podstawowe zrobione są z materiału przypominającego popularny plastik.

Kaski ze średniej półki, wykonane są z tworzyw typu poliwęglan, który jest tworzywem sztucznym o specjalnym składzie, który sprawia, że jest ono bardziej odporny na złamania, pęknięcia i inne uszkodzenia.

Kaski najwyższej półki, a co za tym idzie, najdroższe, wykonane są z kompozytów, czyli wielu warstw różnych materiałów, takich jak:

-włókna szklane

-włókna węglowe

-włókna aramidowe

-włókna organiczne

Taka konstrukcja sprawia, że są to kaski najbezpieczniejsze i najbardziej odporne.

Co to jest poliamid?

Poliamid jest to tworzywo sztuczne, które zostało stworzone, aby zastąpić jedwab.

Z czasem przechodziło kolejne modyfikacje i z uwagi na swoją wytrzymałość i uniwersalność, jest obecnie bardzo popularnym tworzywem.

Z poliamidu wykonuje się cienkie i elastyczne materiały, służące np. do produkcji bielizny termoaktywnej, oraz grube i bardzo odporne na przetarcia i rozcięcia, takie jak np. cordura.

Jak często trzeba smarować łańcuch?

Aby wydłużyć żywotność łańcucha, powinno się go smarować co 500 km lub po każdej jeździe w deszczu.

Przed smarowaniem, zalecamy również czyszczenie łańcucha, za pomocą specjalnych preparatów. Dzięki temu usuniemy z łańcucha zanieczyszczenia (np. piasek), które wpływają na szybsze zużycie zestawu napędowego.

Czy można prać odzież z kevlarem?

Można, natomiast z uwagi na strukturę kevlaru, temperatura prania nie może być wyższa niż 30-40 stopni.

Jeśli posiadamy odzież z demontowanymi wstawkami z kevlaru, powinniśmy je usunąć przed praniem. Wówczas odzież pierzemy zgodnie z instrukcją na metce, a wstawki kevlarowe osobno, w temperaturze nieprzekraczającej 30-40 stopni.

Czy trzeba wyjmować protektory do prania?

Wysoka temperatura prania w niekorzystny sposób wpływa na strukturę protektorów. Dlatego, aby zachować właściwości protektorów, przed każdym praniem należy je zdemontować.

Czy zbroja to dobry wybór na lato?

Zbroja jest elementem ubioru stworzonym do jazdy Off-Road. W związku z tym, jej konstrukcja ma za zadanie odpowiednio zabezpieczyć przy upadku na bardziej miękkie, ale mocno zróżnicowane podłoże. Ochraniacze stosowane w zbrojach są odporne na penetrację (np. upadek na ostry korzeń), lecz nie rozkładają siły uderzenia tak dobrze, jak protektory stosowane w kurtkach szosowych. Ponad to, struktura zbroi nie jest odporna na tarcie, więc kontakt z asfaltem może spowodować jej uszkodzenie. 

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem są letnie kurtki. Wykonuje się je z lekkich materiałów, posiadają duże i bardzo przewiewne wstawki z siatki mesh, posiadają komplet protektorów a przy tym wytrzymają ewentualne tarcie po asfalcie. 

Czy posiadacie wyszukiwarkę części do motocykla?

Tak, posiadamy narzędzie, które nazywa się motokonfigurator.

Działa ono nieco inaczej niż inne rozwiązania tego typu. Z uwagi na mnogość dostępnych części, stworzyliśmy formularz, w którym należy uzupełnić niezbędne dane motocykla, oraz podać dane kontaktowe i opisać o jaką część chodzi. Nasz wykwalifikowany personel dopasuje odpowiednią część, i w razie możliwości przedstawi ofertę kilku alternatyw, aby klient mógł wybrać taką, która będzie spełniała jego oczekiwania.