Pinlock w kasku

Co to jest wizjer Pinlock i po co się go stosuje?

Dobra widoczność w trakcie jazdy na motocyklu jest kluczową kwestią, która wpływa na nasze bezpieczeństwo, dlatego warto dbać o to, żeby nasz wizjer był czysty. Jednak zaburzenia widoczności mogą pojawić się nie tylko z zewnątrz. Chyba każdy motocyklista spotkał się z sytuacją, kiedy wizjer w kasku zaczął od wewnątrz parować. Najczęściej dzieje się tak, kiedy wilgotność powietrza jest duża, lub kiedy różnica temperatur na zewnątrz i wewnątrz kasku wykracza ponad normę. Czasem wystarczy otworzyć otwory wentylacyjne i problem znika, przynajmniej na jakiś czas. Jednak zdarzają się sytuacje, kiedy nawet uchylenie wizjera nie pomaga, a jazda np. w deszczu z otwartą szybą nie wchodzi w grę. Do tego dochodzą elementy stosowane w chłodne dni, czyli kołnierze, kominy, które dodatkowo uszczelniają kask. W połączeniu z wysoką wilgotnością i niską temperaturą jest to przepis na zaparowany wizjer. Jak sobie z tym poradzić? Najskuteczniejszym sposobem jest pinlock.
Pinlock jest to dodatkowa szybka, montowana po wewnętrznej stronie wizjera, która zapobiega jego parowaniu. Aby zamontować pinlocka, wizjer musi być do tego przystosowany i posiadać piny (stąd nazwa PINlock).

Jak działa Pinlock?

Powierzchnia Pinlocka to wysokiej jakości tworzywo, które pochłania wilgoć. Dodatkowo, po wewnętrznej stronie, która przylega do wizjera, posiada uszczelkę wzdłuż krawędzi. To rozwiązanie sprawia, że po założeniu, między Pinlockiem a wizjerem tworzy się szczelna przestrzeń wypełniona powietrzem. Powietrze działa jak izolacja termiczna (dokładnie w taki sam sposób, jak w oknach), dzięki czemu wewnętrzna część dużo mniej reaguje na temperatury zewnętrzne a to z kolei sprawia, że wydychane powietrze nie skrapla się. To rozwiązanie sprawdza się najlepiej spośród innych dostępnych rozwiązań Antifog.

 

Jak zapobiegać parowaniu wizjera? 

Szyba Pinlock jest dostępna do wielu modeli kasków. To rozwiązanie stosuje firma Shoei, Arai, HJC, AGV, Airoh, Nolan, Bell, LS2 oraz wielu innych producentów. Pinlock jest dedykowany do danych modeli dlatego wybierając właściwy musimy upewnić się, że pasuje on do posiadanego przez nas kasku. Nasi konsultanci zawsze pomogą w dopasowaniu odpowiedniego modelu.

Jak zamontować Pinlock?


Przy zakupie kasku w naszej sieci, oferujemy usługę bezpłatnego montażu Pinlocka. Jest też możliwość wykonania tej procedury samodzielnie. Jak to zrobić?


po pierwsze, należy zdemontować nasz wizjer. W wielu modelach współczesnych kasków można to zrobić bez użycia narzędzi. Jeśli posiadamy wizjer bez systemu szybkiego demontażu, wystarczy nam najczęściej zwykły śrubokręt.

  • po zdemontowaniu wizjera należy go dokładnie wyczyścić od wewnętrznej strony
  • kolejny krok to rozchylenie wizjera. Najlepiej wykonać to z pomocą drugiej osoby. Wizjer należy położyć na czymś płaskim. Aby uniknąć zarysowania, sugeruję podłożenie pod niego mikrofibry. Wizjer umieszczamy wygięciem do góry i łapiąc za dwie krawędzie rozchylamy go

  • teraz należy umieścić Pinlocka między pinami, wykorzystując w tym celu wcięcia po obu jego stronach, zwróćmy uwagę czy uszczelka jest skierowana w stronę szyby
    jeśli pinlock jest już między uszczelkami, można powoli puścić wizjer, obserwując jednocześnie czy pinlock odpowiednio się w nim układa

  • po zamontowaniu można przeprowadzić test skuteczności, dmuchając w miejscu gdzie pinlock łączy się z wizjerem. Jeśli nie powstaje na nim para oznacza to, ze został poprawnie zamontowany

Zapraszam do kontaktu z naszą infolinią lub do odwiedzenia jednego z naszych salonów w Katowicach, Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Gdańsku i Łodzi, chętnie odpowiemy na wszystkie Wasze pytania.