Jaki kask na skuter wybrać?

 Skutery z uwagi na swoją funkcjonalność, stają się coraz bardziej popularnym środkiem transportu. Z tego powodu wiele osób zadaje sobie pytanie: jaki kask wybrać na skuter? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, ponieważ ogromne znaczenie mają preferencje kierowcy. Przyjęło się, że najlepszym rozwiązaniem do jazdy na skuterze są kaski otwarte. Jednak obecnie skutery służą nie tylko do jazdy miejskiej, ale też do bliższych czy dalszych podróży dlatego jest wiele osób, który decydują się jednak na kaski integralne lub szczękowe. Ja jednak skupię się na ich bardziej popularnym przeznaczeniu, czyli właśnie na jeździe miejskiej lub na krótsze dystanse, gdzie bardziej praktycznym rozwiązaniem będzie kask otwarty.

 

Zalety kasku otwartego

 

   Główną zaletą takich kasków jest bardzo dobry przepływ powietrza co docenimy jeżdżąc w ciepłe i upalne dni. Jak wiadomo, w mieście nie osiągamy prędkości autostradowych, dlatego otwarty kask zapewni nam komfort nawet przy małych prędkościach. Odsłonięta twarz jest też sporym ułatwieniem, ponieważ ogranicza konieczność każdorazowego zdejmowania kasku na stacji czy w sklepie, możemy w nim rozmawiać bez żadnych przeszkód. 

 

Komfort jazdy w kasku otwartym

 

Wielu z Was zada sobie pewnie pytanie, czy w kasku typu Jet nie będzie za bardzo wiało. Faktycznie zawirowania powietrza będą większe niż w kaskach integralnych lub szczękowych, natomiast rozwiązaniem jest szyba, w którą wyposażona jest większość modeli. W zależności od tego, czy chcemy bardziej ograniczyć przepływ powietrza, czy tylko osłonić oczy przed wiatrem, mamy do wyboru kaski, w których jest ona dłuższa, osłaniająca całą twarz, czy krótsza, zasłaniająca tylko oczy. 
Dodatkowym aspektem jest wentylacja. W kaskach stylizowanych na klasyczne, jest ona dość ograniczona, w pozostałych modelach zwykle stosuje się wloty i ewentualnie wyloty gorącego powietrza. Dzięki temu więcej powietrza dostaje się do kasku, zwłaszcza w jego górnej części, zwiększając tym samym komfort. 

Kolejnym elementem stosowanym w kaskach jest blenda. W kaskach otwartych jest to dodatkowa, lub główna przyciemniana szybka chroniąca przed promieniami słonecznymi. W większości modeli (HJC IS-33 II, Shoei J-Cruise) jest ona chowana w czołowej części kasku i opuszcza się ją niezależnie od głównej szyby. W niektórych modelach (Shoei J.O, Ozone OP-01) jest ona główną szybą, która chroni zarówno przed wiatrem jak i słońcem. 

 

Co jeszcze wziąć pod uwagę przy wyborze?

 

Wybierając kask na skuter, musimy więc wziąć po uwagę wiele aspektów, abyśmy wybrali model, który spełni nasze oczekiwania. Bierzmy pod uwagę komfort jakiego oczekujemy od kasku, czy zależy nam na aspektach wizualnych czy na funkcjonalności. Wiele skuterów wyposażonych jest w owiewkę, jest ona nie bez znaczenia, ponieważ znacząco zmienia kierunek przepływu powietrza, dlatego jeśli taka owiewka w naszym skuterze występuje, i w trakcie jazdy nie odczuwamy, przesadnie podmuchów wiatru, może nam wystarczyć kask z krótką szybą lub nawet całkiem otwarty. Jeśli natomiast owiewki nie posiadamy, lub chcemy używać skutera również do podróży w dalsze trasy, warto rozważyć kask z długą szybą. 

 



Niestety w tej chwili nie ma nas w pracy.

Zostaw nam swój numer telefonu, a my oddzwonimy do Ciebie.
Jeżeli wolisz napisać, pisz śmiało na skrzynkę mailową,
a odpowiedź dostaniesz jak tylko wrócimy do pracy

 

Uwaga! Pozostawiając nam swój numer telefonu możesz mieć pewność, że nie wykorzystamy go w celach marketingowych. Podane dane zostaną wykorzystane jednorazowo w celu realizacji rozmowy.

 

NAJLEPIEJ KONTAKTOWAĆ SIĘ Z NAMI:

DZIAŁ ZAMÓWIEŃ

poniedziałek - piątek: 9-17

SALONY STACJONARNE:

-poniedziałek - piątek: 10-19
-sobota: 10-16
-sobota: 10-18
-niedziela handlowa: 10-14

Zamów telefon