Bagaż motocyklowy

W sezonie wakacyjnym, wielu z nas planuje różnego rodzaju wyprawy. Bliższe lub dalsze-to tak naprawdę nie ma większego znaczenia. W większości seryjnych motocykli, jeśli już jest miejsce aby coś spakować, zmieszczą się tam raczej zapasowe rękawiczki lub portfel. Zapewne nie zgodzą się ze mną właściciele hondy Gold Wing czy Deauville, jednak trzeba przyznać, że pozostali nie mają tyle swobody jeśli chodzi o pakowanie.

Co zatem zrobić jeśli chcemy zabrać ze sobą coś na motocykl? Najprostszym rozwiązaniem wydaje się plecak, jednak w tym artykule skupimy się na bagażu montowanym bezpośrednio do motocykla.

Jeśli zależy nam na podręcznym schowku na krótkie wypady, lub takim, który uzupełni naszą przestrzeń ładunkową, najwygodniejszy będzie tankbag. Najogólniej mówiąc, jest to torba montowana na zbiornik. Zasadna jest obawa o możliwość korzystania z wlewu paliwa, przecież znakomita większość motocykli posiada wlew paliwa właśnie w tym miejscu. W związku z tym, tankbaga należy dopasować do swoich potrzeb, zwracając uwagę na sposób mocowania. Istnieją bowiem trzy podstawowe typy mocowania:

-za pomocą pasków, spinanych wokół ramy, przy siedzeniu lub pod zbiornikiem

-za pomocą magnesów wszytych w torbę (rozwiązanie to nie sprawdzi się w motocyklach, których zbiornik wykonano z tworzywa, lub posiadają w miejscu zbiornika osłonę z tworzywa)

-za pomocą systemu szybkiego montażu na tzw. podkowę, pierścień (torbę montuje się jednym ruchem, na tzw. „klik”)

Dwa pierwsze rozwiązania bardziej docenią osoby podróżujące w dalsze trasy. Ten sposób mocowania powoduje, że torba przylega do zbiornika całą powierzchnią Utrudnia to jednak nieco możliwość tankowania, ponieważ w takiej sytuacji konieczny jest każdorazowy demontaż torby. Nie jest to jednak skomplikowane, a często producenci stosują rozwiązania, które to dodatkowo ułatwiają, dlatego nie powinno to stanowić większego problemu.

 

Opcja montażu za pomocą wcześniej wspomnianej podkowy (pierścienia) umożliwia jej błyskawiczny demontaż, lecz wiąże się z koniecznością zamontowania do motocykla specjalnego mocowania (które wyglądem przypomina właśnie podkowę). Jest ono przykręcane do wlewu paliwa, natomiast po demontażu torby pozostaje ono praktycznie niewidoczne

 

 

Kolejnym elementem są kufry. Jest to najbardziej popularny i najbardziej praktyczny sposób przewożenia bagażu. Kufry montuje się na specjalne stelaże, dedykowane do motocykla (dzięki czemu montaż jest bezproblemowy). Możemy zamontować stelaże umożliwiające montaż kufrów bocznych, oraz stelaż do montażu kufra centralnego. W większości przypadków, istnieje możliwość zamontowania wszystkich trzech razem, lub bocznych i centralnego osobno.

Większość producentów stosuje systemy szybkiego montażu kufrów, więc jeśli nie potrzebujemy z nich korzystać, możemy je w prosty sposób zdjąć a na motocyklu pozostaną tylko stelaże.

Dużym plusem kufrów jest mnogość modeli, a co za tym idzie różne pojemności. Dzięki temu możemy jeszcze lepiej dopasować je do swojego motocykla tak, aby pasowały zarówno pod względem stylistycznym, ale też żeby zbytnio nie poszerzały go optycznie.

 

Aby dodatkowo ułatwić nam spakowanie bagażu i zwiększyć komfort oraz bezpieczeństwo, wielu producentów przygotowało szereg akcesoriów. Na nie również warto zwrócić uwagę, jeśli chcemy w pełni zagospodarować miejsce na motocyklu. Niektóre z tych akcesoriów, jak mocowanie na mały kanister czy sztywna puszka na narzędzia sprawiają, że oszczędzamy miejsce wewnątrz kufrów. Natomiast są też akcesoria, które ułatwiają nam życie w trakcie wypraw, są to np. wewnętrzne torby do kufrów, które wyciągamy razem z bagażem, czy dodatkowy mapnik na tankbag. Komfort może poprawić dodatkowe oparcie dla pasażera, montowane na kufrze, a większe bezpieczeństwo zapewni dodatkowe światło "stop" montowane w pokrywie. 

 

 

Popularnym rozwiązaniem są też tekstylne sakwy boczne. Są one lżejsze od kufrów z tworzywa lub metalu i montuje się je w nieco inny, bardziej uniwersalny sposób. Zwykle są one połączone paskiem, który umieszczamy na, lub pod siedzeniem pasażera. Sakwy wiszą więc po obu stronach motocykla. Należy jednak zwrócić uwagę na to, czy w naszym motocyklu, po zamontowaniu takich sakw, nie opierają się one o wydech, lub nie kolidują w żaden sposób z zawieszeniem. Jeśli by tak było, konieczne będzie zastosowanie stelaży, które sprawią, że sakwy nie będą przylegały bezpośrednio do motocykla. W ofercie SW-Motech dostępna jest seria Blaze. Są to właśnie sakwy tekstylne, które sprzedawane są w zestawie ze stelażami, dedykowanymi do konkretnych modeli motocykli.

 

Rozwiązań jest więc całkiem sporo, ale dzięki temu macie możliwość dopasować u nas bagaż do praktycznie każdego motocykla, w taki sposób, aby najlepiej spełniał Wasze oczekiwania :) Jeśli macie wątpliwości jak wybrać odpowiednie elementy lub potrzebujecie wsparcia, zapraszamy do kontaktu pod adresem zamowienia@4ride.pl, telefonicznie: 508 200 072, lub odwiedźcie któryś z naszych salonów :)

 



Niestety w tej chwili nie ma nas w pracy.

Zostaw nam swój numer telefonu, a my oddzwonimy do Ciebie.
Jeżeli wolisz napisać, pisz śmiało na skrzynkę mailową,
a odpowiedź dostaniesz jak tylko wrócimy do pracy

 

Uwaga! Pozostawiając nam swój numer telefonu możesz mieć pewność, że nie wykorzystamy go w celach marketingowych. Podane dane zostaną wykorzystane jednorazowo w celu realizacji rozmowy.

 

NAJLEPIEJ KONTAKTOWAĆ SIĘ Z NAMI:

DZIAŁ ZAMÓWIEŃ

poniedziałek - piątek: 9-17

SALONY STACJONARNE:

-poniedziałek - piątek: 10-19
-sobota: 10-16
-sobota: 10-18
-niedziela handlowa: 10-14

Zamów telefon